Acasa

sâmbătă, 30 martie 2013

Paine integrala cu faina de secara


Pentru ca painea ce o fac in casa tine foarte multe zile ( 5 am tinut maxim pentru ca am mancat-o) am inceput sa fac cam cate 2 paini sa nu muncesc zi de zi aproape :)

500 g faina alba
250 g faina de secara
250 g faina integrala
600 ml apa calduta
50 g drojdie proaspata (2 cuburi)
2 lingurite de sare
2 lingurite de zahar

oops! in painea de azi am uitat sa pun ulei :))))  a iesit buna-buna si fara

Faina se cerne. Intr-un vas se dizolva drojdia cu zaharul si cu apa. Nu am facut maia pentru ca nu prea imi iese. Asa ca am pus apa cu drojdia si zaharul peste faina si am amestecat cu mixerul (betele spiralate). Am adaugat sarea si am mixat in continuare pana ce totul s-a omogenizat. Aluatul trebuie sa fie elastic si nelipicios. Daca este prea lipicios, se mai adauga faina. Se lasa la crescut in forme 1 ora , apoi se da la cuptor la foc mediu aproximativ o ora.
Mmmm ce frumos miroase painea in cuptor!!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu