Acasa

marți, 12 martie 2013

Paine integrala cu masline


OMG! OMG! OMG! Am uitat ce gust bun are painea facuta in casa de cand mi s-a stricat masina de facut paine...Asa ca mi-am luat inima in dinti, am cercetat putin pe net si m-am apucat de facut paine. Si ca sa fie si mai pe gustul meu i-am adaugat si un pumn de masline. Concluzia: delicioasa, mai ales cu unt si data viitoare voi pune mai multe masline :)

500 g faina integrala
300 ml apa calduta
3 linguri ulei de masline
1 cub de drojdie de 25 g
1 lingurita zahar
1 lingurita sare
1 pumn de masline Kalamata fara samburi


Intr-un castron punem apa, uleiul, zaharul si sarea si amestecam pana ce totul este dizolvat. Apoi turnam faina cernuta putin cate putin si amestecam. Adaugam si maslinele. Cand aluatul se ingroasa ne folosim de mixerul cu betele de aluat si mixam pana ce aluatul devine elastic si nelipicios. Acoperim vasul cu un prosop si lasam aluatul la crescut intr-un loc lipsit de curent timp de o ora. Eu am impletit painea asa ca dupa ce i-am dat forma am mai lasat-o o jumatate de ora la crescut.
Se da la cuptorul preincalzit pentru o ora la foc potrivit (mediu spre mic :P)

Am citit undeva si mi-am adus si eu amine ca asa e: drojdia nu trebuie sa intre in contact cu sarea. Data viitoare :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu