Acasa

vineri, 15 martie 2013

Chifle cu lapte



Reteta gasita pe Bucataras.ro

250 ml lapte
1 ou
1 cub de dojdie de 25 g
1 lingurita sare
50 g zahar
500-600 g faina
70 g unt
pentru uns: 1 ou si o lingura de lapte

Se face mai intai maiaua, dar mie nu mi-a iesit :( : intr-un vas se pun drojdia cu zaharul, 50 ml lapte caldut si 70 g de faina si se amesteca. Se lasa la crescut 15-20 de minute, doar ca mie nu mi-a crescut, dar am mers inainte. Se adauga oul, untul topit la bain-marie si se amesteca bine. Eu, ca la toate aluaturile, folosesc mixerul cu betele spiralate :). Apoi se adauga treptat restul de lapte si faina si sarea. In reteta originala scria ca trebuie 500 g de faina, dar mie mi-a intrat mai mult, undeva spre 600 g. Aluatul final trebuie sa fie elastic, sa se desprinda de marginile vasului si sa nu fie lipicios. Se lasa la crescut 1 ora.


Aluatul crescut se imparte in 3 parti egale, iar fiecare parte in 4 parti care se modeleaza sub forma de bile :) si se aseaza in tava tapetata cu hartie de copt. Se lasa la crescut 45 de minute, dupa care se ung cu ou batut cu o lingura de lapte.


 Se dau la foc potrivit pentru 45 de minute.

Mai jos avem rezultatul. Sunt tare bune, nici prea dulci, nici prea sarate, potrivite pentru micul-dejun!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu