Acasa

luni, 11 martie 2013

Mucenici moldovenesti


6-7 bucati, doar atat am mancat anul asta in 2 zile :))). Dupa prima serie de 11, am facut a doua zi si a doua...serie....pentru ca m-am dat mare pe Fb si la parinti si mi-au cerut.Oricum sunt deliciosi, as manca in fiecare zi, daca nu ar ramane blocati...pe undeva :P

Reteta am gasit-o pe barbatlacratita.ro, putin modificata:

500 g faina
25 g drojdie proaspata
2 linguri de zahar
1 lingura esenta de vanilie
100 ml ulei
nuca/alune/migdale macinate
miere

sirop:
200 g zahar
400 ml apa
1 lingura esenta de vanilie
1 fiola esenta de rom

Intr-un castron se pun apa, uleiul, zaharul si drojdia. Se amesteca pana se topeste zaharul. Se adauga esenta de vanilie, apoi faina cernuta treptat. Eu folosesc mixerul cu betele de aluat - nu framant ca n-am putere. Poate intra mai mult de 500 g de faina. Trebuie sa ne iasa un aluat elastic, nelipicios. Aluatul se lasa la crescut 30 de minute. Apoi il impartim in bucati egale, cam 10-11. Luam fiecare bucata si pe blatul de lucru o rasucim pana iese un fir lung de 50 cm :). Il impletim in doua, dupa care presam capetele si rasucim ca sa iasa un 8. Mai greu la inceput, dar ne obisnuim :P.


Se pun in tava tapetata cu hartie de copt si se mai lasa la crescut 30 de minute, dupa care se dau la cuptor la 200 de grade cam 30-40 de minute.
Se pregateste siropul. Se pun toate ingredientele intr-un vas la fiert cam 10 minute.

Mucenicii se lasa la racit, apoi se insiropeaza.  Ca sa iasa insiropati bine, trebuie pusi intr-o tava si acolo turnat siropul ca sa-l absoarba.
Se ung cu putina miere si se presara nuca/alune/migdale.

Mai mancam la anul!!!






Fetele au gustat si s-au strambat :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu