Acasa

miercuri, 26 iunie 2013

Negresa cu cirese



Am gasit reteta pe Bucataras.ro si ce mi-a placut la ea este faptul ca are in compozitia ei cacao si nu ciocolata - adica am avut toate ingredientele necesare in casa :). Este o prajitura in care fructele se pot inlocui, iar data viitoare vreau sa o incerc cu stafide si nuci macinate. Este moale, fina, cu gust minunat de ciocolata! Din pacate eu nu am avut destule cirese, cred ca n-am avut nici 200 g...dar tot delicioasa a fost!!!

Ingrediente pentru o tava rotunda cu diametrul de 26 cm

400 g cirese fara samburi
200 g faina
200 ml lapte
200 g unt
240 g zahar
3 oua
50 g cacao
1 plic praf de copt (10 g)
un praf de sare
esenta de rom (eu am pus o fiola)

Laptele, untul si zaharul se pun pe foc pana ce zaharul si untul se topesc. Se adauga cacaoa si se amesteca bine. Se lasa la racit. Se iau 10  linguri, se pun intr-un castronel si se amesteca cu esenta de rom.
Se separa galbenusurile de albusuri, iar albusurile se bat spuma.
In compozitia cu cacao se adauga galbenusurile si se amesteca bine. Se adauga treptat faina cernuta impreuna cu praful de copt.  Albusurile se adauga tot treptat, lingura cu lingura si se amesteca pana la omogenizare.
In tava unsa si tapetata cu hartie de copt se toarna jumatate din compozitie, apoi ciresele, apoi cealalta jumatate.
Se da la cuptor la foc mediu 20-30 de minute pana cand scobitoarea ieste curata.
Se toarna glazura de rom si se lasa la racit.

Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu